Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

vrijdag, juni 16, 2006

Clickerles blijft leuk!

Elke vrijdagavond is het clickerles.
Als Angel haar avondmaaltijd wordt overgeslagen dan weet Angel al hoe laat het is.....
Met spanning wacht ze onder de keukentafel tot het zover is. Ook volgt ze het klaarmaken van de ‘clickertas’ met snoep, speciaal speelgoed en andere lekkertjes. Het moet wel spannend blijven!
Zodra ze de autosleutels hoort, springt ze een gat in de lucht.
Op naar de clickerles.

Vanavond trainen we een uurtje eerder samen met de beginnersgroep, om de anderen de gelegenheid te geven ook naar de voetbal te kijken. Angel en ik zijn weer braaf oranje gekleurd.
En... omdat het nu zo lekker lang licht blijft, neem ik toch maar weer eens het fototoestel mee.


Heel herkenbaar is het om de beginnersgroep aan de gang te zien. Dezelfde ‘valkuilen’ en ‘ergernissen’, ja, ook dezelfde eigenwijsheid zie je terug. Moet zeggen dat ik wederom veel respect heb voor de trainster Margreet! Wat een geduld heeft zij! En wat hebben wij inmiddels veel geleerd! Het verschil is heel goed te zien en dat is erg leuk!
Angel en ik genieten volop, ook van de soms stiekeme aandacht van de anderen.

Dat Angel bijna de gehele les zonder riem dus los alle oefeningen met zeer veel plezier doet kon ik vroeger alleen maar van dromen en had ik toch niet helemaal verwacht, er zijn immers een aantal vreemde honden en bazen bij.

Ik ben echt super trots op mijn hondje en ook een klein beetje op mezelf!
Dank je wel Margreet, je hebt het ons toch maar mooi aangeleerd!

Klik op de titel voor een paar clickerfoto’s op het veld van Kynologen Vereniging Rijnland