Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

donderdag, januari 05, 2006

Balou en Angel maken De Paauw onveilig

Yes, ik heb mijn fototoestel bij me en en wie zien we daar in De Paauw rennen? Juist, Balou komt aangerend met een hele grote stok in z’n bek. Angel er natuurlijk als een dolle achteraan.
We moeten nodig Jet, de zus van Balou eens uitnodigen voor een stevig partijtje rennen. Dan snapt echt niemand hier in De Paauw meer hoe het zit. Drie van diezelfde grote honden? Met Balou en Angel samen worden al regelmatig de nodige vragen gesteld. Je komt tenslotte ook niet zo maar twee dezelfde honden tegen (waar je voorheen nog nooit van hebt gehoord: “Mevrouw, is dat een Groenendaeler?”) die ook nog eens even oud zijn en beiden in de stamboom ‘vom Altdeutschen Eck’ hebben staan. Angel’s opa is Balou zijn papa.
Op het kleine veldje langs de vijver maken Balou en Angel De Paauw onveilig. Werkelijk als een kudde paarden komen ze aangestormd om dan net op tijd uit te wijken.
Ik heb onlangs mijn knie uit de kom gehad tijdens deze renpartijen. Kwam Angel samen met Victor tot stilstand naast mijn rechterbeen en hopla, schoot m’n knie uit de kom. Ik stortte ter aarde en de honden vonden dat helemaal top: Het vrouwtje doet ook mee, leuk! En zo werd ik bedolven door twee herders. Roepend en kermend van de schrik en pijn. “Mijn knie is uit de kom en hij wil niet terug!” Victors baasje hielp een handje door de honden op afstand te houden en toen uiteindelijk die knie dan (gelukkig!) weer in z’n kom schoot heb ik een hele tijd met m’n (Reiki) handen om m’n knie op het modderveld gelegen om de knie tot rust te brengen. Met bibberende benen zijn Angel en ik toen bijna schuivend naar huis gelopen.

Nu houd ik er rekening mee. Als Angel en haar vriendjes weer eens als dolle honden achter elkaar aan zitten dan zoek ik een boom, hek of gewoon een grote man om bij in de buurt te staan. Het lot niet tarten toch?



Als vandaag ook kleine Gijsje komt spelen is het feest compleet. Hoewel Angel en Balou elkaar toch steeds weer opzoeken. Wie is er nu de hoogste in rang?

Klik op de titel voor het openen van ‘t album