Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

maandag, maart 13, 2006

Jarig...En met Raffles in het park.


Van Djarré krijg ik een prachtige kaart!
Voor mijn verjaardag!








Want vandaag is het feest.

Samen met mijn 2lingbroer en mijn schoonzus zijn we alledrie jarig.
Schoonzus heeft het zaterdag gevierd, broerlief heeft het zondag gevierd en ik vier het op de dag zelf. Gisteren waren Angel en ik immers de hele dag op stap.

Lekker vrij genomen en met dit prachtige weer heerlijk samen het park in gegaan.
Om natuurlijk toch wel weer de nodige vriendjes tegen te komen.
Zo zien we Vivian met Raffles, de 6 maanden oude Rhodesian Ridgeback. Raffles heeft net een laparoscopische sterilisatie ondergaan. Kost wel ietsje meer, maar geen grote buiksnede, geen lange OK en geen extra anesthesie. Is in 15 minuten gepiept en kan binnen 2 uur weer wakker mee naar huis. Geen kap op en na een week kan je zelf de 3 hechtingen verwijderen. Mag die middag gewoon weer mee wandelen en komt ons de volgende dag weer in ’t park begroeten. Raffles is soms zo enthousiast dat ze pardoes tegen kleinere kinderen op srpingt, gewoon omdat ze wil spelen. En niet alle kinderen zijn daar van gediend, laat staan de baasjes. Maar er steeks helemaal niets geen kwaad in deze jonge dame. Wat een scheetje is zij.



Vivian geeft ons het mooiste compliment wat je kan krijgen: “Waar heb jij Angel zo netjes naast leren lopen?” Ik hakkel en stamel “Eh, gewoon door de cursussen, eh....” weet eigenlijk niet eens wat ik moet zeggen en herinner me de afloop van sommige cursussen, bijna huilend op de terugweg omdat Angel me weer eens over het veld had gelanceerd. Maar uiteindelijk is het natuurlijk toch beter gegaan. Na de 3de loopsheid is Angel echt rustiger geworden, toen zijn we ook met clickeren gestart en ik blijf het zeggen, wonderbaarlijk hoeveel meer aandacht Angel nu voor mij heeft. Geduld, toewijding, aandacht en consequent zijn, allemaal veelbelovende woorden, maar het werk wel. Met groeiende trots keren Angel en ik huiswaards. Om daar lekker te genieten van mijn verjaardag!
Kan trouwens wel merken dat gisteren ook voor Angel een vermoeiende dag is geweest.

‘S avonds krijgen we visite en ik word goed verwend met hele leuke kado's! En heel veel kaarten.
Bedankt allemaal!

Klik op de titel voor wat foto's van Raffles met Angel samen.