Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

maandag, februari 06, 2006

Landelijk buiten

Zolang Angel nog loops is, gaan we natuurlijk niet naar De Paauw. Al die loslopende reuen, da’s niet leuk voor Angel, niet leuk voor al haar mannelijke vriendjes en al helemaal niet leuk voor de baasjes, die misschien hun (jonge) reuen hierdoor niet goed in de hand kunnen houden.
Dan maar een andere route, dus nu lopen we samen heerlijk landelijk buitenom richting Voorschoten. Zo ook langs de kroondomeinen van onze oranje familie, het landgoed de Horsten met Villa Eickenhorst.
Naast de kroondomeinen gelegen liggen landelijke weilanden met schapen, koeien en paarden. Precies als we langs lopen worden we gezien door de kudde schapen.
Vreselijk nieuwschierig komen ze allemaal op één rij staan, vlak aan de kant, met scheve koppies kijkend naar ons samen. Jammer dat ik nu net geen fototoestel bij me heb. Angel vindt het maar wat interessant.
Als Angel wat enthousiast gaat zitten, dan schrikt er één schaap die pijlsnel weg rent, met jawel, spreekwoordelijk: als er één schaap over de dam is volgen er meer.....de hele kudde achter zich aan. Nog nooit een kudde zo hard zien rennen.
Angel vindt dat toch wel een beetje raar. Kan ik hier nu achteraan of moet ik blijven staan?
Als de kudde tot rust is gekomen blijkt de nieuwschierigheid groter dan de angst, want ze komen één voor één terug lopen om ons nog eens goed te bekijken. Heerlijk sta ik daar van zoiets simpels te genieten.


De volgende dag neem ik voor de zekerheid toch maar het toestel mee. Tja, ook schapen zijn gewoontedieren, Angel en ik zijn lang niet meer zo interessant als de dag ervoor, nu kijken ze alleen maar......



Zondag hebben we weer een wandeling met de ODH’s, hier heerlijk vlak bij in Scheveningen. Ben zo blij dat de loopsheid dan voorbij is en we mee kunnen!

Klik op de titel voor de foto’s