Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

zaterdag, februari 04, 2006

Clickerles, geweldig!

Denk je bij een traditionele hondencursus dat je regelmatig aan het wortelschieten bent, bij een clicker les komt het woord wortelschieten niet eens in je op!
Heb je eenvoudigweg geen tijd voor.
Je bent het volle uur voor 100% samen met je hond bezig!
Niet wachten tot je aan de beurt bent, in de rij naast elkaar en maar proberen je hond in bedwang te houden. Geen zenuwachtig gedoe of je het wel goed doet. En zeker geen ergernissen naar je eigen hond toe!
Nee, de Clickerles overtreft al mijn verwachtingen!

Heb ik me bij de 1ste les nog aan mijn linker onderarm bezeerd en werd ik bij de 2de les nog een keertje ter aarde geworpen, deze 3de les ging geweldig. We gaan met stip vooruit.
Angel heeft maar 1 poging gedaan uit te breken naar een andere hond op het veld, verder niet. Wat een aandacht en concentratie naar het baasje.
Zodra ze de ‘click’ hoort zie je een siddering door haar lijf gaan. Oren gespitst: “Doe ik het goed, waar is de beloning?”
Als ik achteruit loop met volle aandacht van Angel, dan volgt ze zo enthousiast en snel dat ze op m’n voeten staat en mee lift. Heel mooi om te zien.

Moe maar ook zeer voldaan keren we huiswaards. Met een dikke glimlach op m’n gezicht.

2 Comments:

At 9:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi Marja,
Daar ben ik weer. Goed van Angel dat ze zich zo op je richt. Houdt ze van de beloningen? Dit klinkt me bijna hemels in de oren. Kris blijft tijdens al het geclicker er lustig op lostrekken. De beloning interesseert hem dan ook totaal niet. Heb van alles voor z'n neus gehouden. Los lopend daarentegen verliest 'ie me niet uit het oog. Wel weer prima, natuurlijk.
gr. Rinko

 
At 11:15 p.m., Blogger Angel of Wassenaer said...

Hoi Rinko,
Dank je wel voor je vele complimenten.
Angel is ook geen grote eter en spuugt zelfs sommige 'koekjes' uit. Is dus vrij kieskeurig. Maar de rodi worst en stukjes kaas gaan er wel in en worden alleen maar bij de clickerles gebruikt. Die avond krijgt ze ook geen eten, want ze moet natuurlijk wel een klein beetje trek hebben toch?
En ineens ben ik nu toch belangrijk. Heerlijk om te zien!
Ik geniet er enorm van.

groetjes Marja

 

Een reactie posten

<< Home